Najczęściej zadawane pytania

Dla wszystkich naszych klientów - tych przyszłych i aktualnych - przygotowaliśmy zbiór najczęściej zadawanych pytań dotyczących naszej oferty, stron internetowych, ich reklamy oraz samego pozycjonowania i kampanii AdWords. Jest to użyteczna wiedza, którą warto poznać rozpoczynając promowanie strony www.

Przejdź do: wiedzy na temat kampanii AdWords

Pozycjonowanie stron

Co to jest i na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem stron nazywa się proces zmierzający do poprawienia pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych, np. Google. Działania te można podzielić na techniczne i marketingowe. Efektem pozycjonowania jest obecność strony na wysokich pozycjach na zadane frazy. Może to być np. nazwa usługi oferowanej przez firmę lub produktu sprzedawanego w sklepie internetowym. Pozycjonowanie polega więc na poprawie widoczności strony w wyszukiwarce. Szczegółowe wyjaśnienie czym jest pozycjonowanie i jakie daje korzyści zamieściliśmy na naszym blogu we wpisie Co to jest pozycjonowanie. Polecamy go w szczególności osobom, które spotykają się z tym pojęciem po raz pierwszy.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Cena za usługę pozycjonowania ściśle uzależniona jest od liczby fraz, ich popularności i konkurencyjności w wyszukiwarce, kondycji strony oraz wielu innych czynników. Nie można sformułować uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ koszt pozycjonowania strony może być bardzo różny i za każdym razem wyceniamy go indywidualnie dla każdego klienta.

Czym się różni pozycjonowanie od kampanii AdWords?

W dużym uproszczeniu pozycjonowanie jest długofalowym procesem i nie daje natychmiastowych efektów, natomiast kampania może być prowadzona w określonym czasie i daje prawie natychmiastowe efekty. Więcej o różnicach dowiesz się na tej podstronie.

Co oznacza, że fraza jest konkurencyjna?

W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że są to frazy popularne i często wyszukiwane. Można intuicyjnie stwierdzić czy fraza kluczowa jest konkurencyjna w Google. Jedną z metod jest ocena jej ogólności - im fraza jest bardziej ogólna, tym jest częściej wpisywana w Google i przez to dużo stron może być na nią pozycjonowanych (np. "myszki komputerowe" jest frazą bardziej ogólną od frazy "myszki komputerowe bezprzewodowe", fraza "remonty" jest bardziej ogólna od frazy "układanie płytek lublin"). Inna metoda to sprawdzenie ile na stronie z wynikami wyszukiwania wyświetla się reklam AdWords - może to świadczyć o stopniu popularność frazy. Jednak te metody mogą posłuzyć tylko jako wstępna ocena i dla stuprocentowej pewności co do konkurencyjności frazy warto poradzić się specjalisty.

Jakie oferujecie sposoby rozliczania za pozycjonowanie i czym się różnią?

Oferujemy dwa sposoby rozliczania: od efektu lub abonament. W rozliczaniu od efektu opłata naliczana jest tylko w przypadku obecności strony www na konkretnych pozycjach, a stawki za te pozycje zawarte są w umowie. Umowę podpisujemy na 6 miesięcy. W przypadku rozliczania abonamentowego miesięczna opłata za pozycjonowanie jest stała, a umowa podpisywana jest na czas nieokreślony.

Który sposób rozliczania jest lepszy?

Na pierwszy rzut oka bardziej atrakcyjne dla klienta wydaje się być rozliczanie od efektu, ponieważ płaci się za faktyczny efekt (pozycje strony w Google). Stąd też jest najbardziej popularny. Często jednak bardziej opłaca się abonament, ponieważ jest bardziej opłacalny w przypadku obecności wszystkich pozycjonowanych fraz w top 3. Opłata abonamentowa w takiej sytuacji jest średnio o 30% niższa niż w umowie od efektu. Abonament najczęściej opłaca się wybrać przy pozycjonowaniu większej liczby fraz.

Jak naliczane są opłaty w rozliczaniu od efektu?

Podczas naliczania opłat stosujemy naliczanie jednodniowe. Codziennie sprawdzamy pozycje strony na każdą pozycjonowaną frazę i na podstawie cennika zawartego w umowie każdego dnia naliczamy dzienną stawkę dla każdej z nich (dzienna stawka to 1/30 stawki miesięcznej). Dzięki temu klient płaci za realne korzyści. W przypadku jeśli strona na jakąś frazę nie wyświetla się w określonym przedziale pozycji w wyszukiwarce, opłata za nią nie jest naliczana. Przykład: zakładamy, że według cennika opłata miesięczna za pozycje 1-3 dla pewnej frazy wynosi 30 zł. Jeżeli strona przez 15 dni wyświetlała się na pozycji dwudziestej, a kolejne 15 dni na pozycji pierwszej, opłata za miesiąc dla tej frazy wyniesie 15 zł, ponieważ przez pierwsze 15 dni nie naliczono żadnej opłaty, a za kolejne 15 dni naliczono 15 zł (1 zł za każdy dzień, ponieważ dzienna stawka dla tej frazy wynosi: 30 zł / 30 dni = 1 zł). Jest to najbardziej uczciwy model rozliczania od efektu korzystny dla obu stron.

Jak wygląda umowa na pozycjonowanie strony?

W umowie zawarte są warunki świadczenia usługi oraz wszystkie koszty, jakie ponosi klient korzystając z naszych usług. Są to między innymi: adres strony, lista fraz, cena za pozycjonowanie, rodzaj rozliczania za usługę, cena za optymalizację strony.

Czy po podpisaniu umowy pobieracie jeszcze jakieś dodatkowe opłaty?

Nie pobierane są żadne dodatkowe opłaty. Nie stosujemy ukrytych opłat aktywacyjnych, kaucji, czy opłat za rozwiązanie umowy. Jedyne koszty, jakie ponosi klient to jednorazowa opłata za optymalizację strony i miesięczne opłaty za świadczenie usługi pozycjonowania. Dokładne kwoty zawierane są w umowie.

Jak informujecie klienta o postępach pozycjonowania?

Co miesiąc każdy nasz klient korzystający z usługi pozycjonowania wraz z fakturą otrzymuje specjalnie przygotowany raport, w którym zawarte są informacje o postępach pozycjonowania. Raport zawiera informację na jakie frazy pozycjonowana jest strona, przejrzyste wykresy ilustrujące historię pozycji z ostatniego miesiąca dla każdej frazy oraz zestawienie kosztów pozycjonowania.

Czy dajecie gwarancję pierwszej pozycji?

Żadna uczciwa firma zajmująca się pozycjonowaniem nie może dać gwarancji pozycji strony w wyszukiwarce. Powód jest prosty: to nie firma pozycjonująca decyduje o tej pozycji, ale wyszukiwarka. Pozycjoner znając zasady rządzące wyszukiwarkami dostraja stronę, aby była bardziej czytelna dla algorytmu wyszukiwarki oraz różnymi technikami buduje reputację strony www w Internecie. Finalnie wyszukiwarka decyduje o kolejności stron w wynikach wyszukiwania, biorąc pod uwagę treść strony i reputację. Możemy jednak Państwa zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby witryna osiągnęła szczyt rankingu. Jeżeli dostaną Państwo od jakiejś firmy gwarancję pierwszej pozycji, to najprawdopodobniej firma stosuje agresywne niebezpieczne dla strony internetowej metody pozycjonowania lub zwyczajnie macie do czynienia z próbą oszustwa.

Co to są niebezpieczne metody pozycjonowania i czy je stosujecie?

Są to działania mające na celu bardzo szybkie wprowadzenie strony internetowej na najwyższe pozycje przy użyciu niebezpiecznych metod. Konsekwencją użycia takich metod mogą być kary nałożone na stronę: od czasowego obniżenia pozycji strony na niektóre frazy, aż po całkowite usunięcie strony z indeksu wyszukiwarki (strona nie wyświetla się w Google). My nie stosujemy takich metod, dlatego właściciel strony korzystający z naszych usług może być pewny, że taka sytuacja go nie spotka.

Kiedy będą widoczne efekty waszej pracy?

Pierwsze efekty będą widoczne od razu, ponieważ zaraz po rozpoczęciu współpracy wykonamy optymalizację strony. Dzięki temu strona będzie lepiej widoczna dla wyszukiwarek, ewentualne błędy usunięte, ważne elementy strony będą lepiej widoczne i czytelne. Po pewnym czasie strona zacznie być lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania - pozycje będą rosnąć. Tempo wzrostu uzależnione jest w głównej mierze od trudności (konkurencyjności) frazy: osiągnięcie wysokich pozycji trwa zwykle od kilku tygodni do kilku miesięcy. Efektem wzrostu pozycji będzie zwiększająca się liczba odwiedzin pozycjonowanej strony.

Czy przerwanie pozycjonowania może wpłynąć na pozycje strony w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Przerwanie działań może spowodować spadki pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a poźniejsze przywrócenie pozycji może okazać się dużo bardziej czasochłonne.

Kiedy mogę rozwiązać umowę?

Termin rozwiązania zależy od rodzaju zawartej umowy. Jeżeli została podpisana umowa na 6 miesięcy (rozliczanie od efektu) umowa może zostać rozwiązana po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Jeżeli zawarto umowę na czas nieokreślony (rozliczanie w abonamencie) umowa może zostać rozwiązana w każdym momencie. W obu przypadkach umowę można wypowiedzieć z zachowaniem trzydziestodniowego okresu wypowiedzenia.

Jak można samemu pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie jest złożonym procesem, wymagającym między innymi wiedzy technicznej z zakresu działania wyszukiwarek internetowych i tworzenia stron. Samodzielne pozycjonowanie strony może w najlepszym wypadku nie przynosić efektów, a w najgorszym spowodować nałożenie przez wyszukiwarkę kary na stronę za nieodpowiednie praktyki. Polecamy skorzystać z usług doświadczonego profesjonalisty, który dobierze odpowiednie frazy, prawidłowo przeprowadzi optymalizację strony i dostosuje działania seo do strony internetowej.

Na jakie frazy (słowa kluczowe) pozycjonować stronę?

Aby pozycjonowanie przynosiło korzyści musi być wykonane dla odpowiednich fraz. Pozycjonowanie na frazy, których nikt nie wpisuje w Google jest pozbawione sensu. Pozycjonowanie strony firmowej na frazy nie związane z ofertą firmy jest marnowaniem pieniędzy, ponieważ klient, który wejdzie na stronę i nie znajdzie interesujących go treści, szybko ją opuści. Pozycjonowanie powinno być wykonywane dla fraz związanych z ofertą firmy i takich, które są wpisywane w wyszukiwarce. Najprościej jest postawić się w roli klienta i odpowiedzieć sobie na pytanie: co wpisałby nasz klient szukając usług lub produktów oferowanych przez naszą firmę? Warto jednak poradzić się specjalisty, który zweryfikuje nasz wybór i sprawdzi, które frazy faktycznie są popularne w wyszukiwarce.

Czy pozycjonowanie jest legalne?

Tak, pozycjonowanie jest legalne i nie ma żadnych przesłanek, aby sądzić inaczej. Pozycjonowanie jest procesem składającym się z wielu działań, ale w głównej mierze polega na odpowiednim technicznym i marketingowym dostrojeniu strony pozycjonowanej oraz budowaniu dobrej reputacji witryny w oczach algorytmów wyszukiwarek między innymi poprzez zdobywanie linków przychodzących.

Czy treść strony internetowej jest ważna?

Treść strony jest najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przez wyszukiwarki. To na podstawie treści wyszukiwarka ocenia jakie informacje zawiera strona www i czy są one przydatne dla użytkownika korzystającego z wyszukiwarki. Google podczas oceny strony internetowej szczególnie bierze pod uwagę czy treść jest wysokiej jakości. Istotne jest to, czy jest ona unikalna (nie występuje na innych stronach), dlatego zamieszczając treść na stronie, należy zadbać o to, żeby była ona oryginalna. Dobrą praktyką jest również aktualizowanie informacji na stronie, czyli dodawanie nowych treści. Należy również pamiętać, że im więcej treści znajduje się na stronie www, tym lepiej. Tworząc treść na stronę firmową nie należy bać się szczegółowych opisów sprzedawanych produktów lub świadczonych usług. Im więcej szczegółów zawrze się w treści strony, tym lepsza ocena przez Google.

Czy pozycjonujecie strony w innych językach, np. niemieckim lub angielskim?

Obecnie w ofercie mamy pozycjonowanie tylko w języku polskim.

Co to jest pozycjonowanie na długi ogon?

Pozycjonowanie na długi ogon (po ang. long tail) polega na doborze wielu precyzyjnych fraz i pozycjonowaniu strony na te frazy. Są to frazy składające się z kilku słów (od trzech w górę). Przykładem takiej frazy może być dokładna nazwa produktu. Frazy takie generują mniejszy ruch, ale i są dużo tańsze niż zwyczajne frazy, dlatego prowadząc kampanie pozycjonowania na długi ogon zawsze wybiera się conajmniej kilkanaście takich fraz. Zaletą długiego ogona jest fakt, że użytkownik, który wchodzi na stronę z takiej frazy ma sprecyzowane wymagania odnośnie poszukiwanych informacji i jeśli je znajduje, istnieje duże prawdopodobieństwo dokonania zakupu (np. w przypadku sklepu).

Zadaj swoje pytanie »

Korzyści z reklamy internetowej

  • Łatwe dotarcie do potencjalnych klientów
  • Wyróżnienie na tle konkurencji
  • Zwiększenie wiarygodności marki
  • Poprawienie wizerunku firmy
  • Ułatwiona komunikacja z klientem
  • Poprawienie widoczności w Internecie
  • Eksponowanie oferty firmy

Oferta

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie sklepów
Pozycjonowanie lokalne
Kampanie AdWords
Optymalizacja stron
Audyt SEO

Kupon dla każdego nowego klienta

Promocyjny kupon AdWords