Blog
Czynniki decydujące o pozycji strony na liście wyników wyszukiwania
O pozycji strony w rankingu w wyszukiwarkach decyduje podobno ponad 200 różnych czynników. Tak oficjalnie wypowiada się Google na swoich stronach. Nie precyzuje jednak co w największym stopniu decyduje o pozycji stron. Można jednak pokusić się o zestawienie czynników, które z pewnością wpływają na ranking i o których znaczeniu nie powinniśmy zapominać linkując stronę internetową, bądź tworząc lub optymalizując stronę www.
Liczba i jakość linków przychodzących
Jeden z ważniejszych czynników - to od ilości i przede wszystkim jakości prowadzących linków do naszej strony decyduje o jej reputacji. Ostatnio to własnie jakość tych linków jest istotna. Przez dużą ilość kiepskiej jakości linków można zostać ukaranym i pozycje strony zostaną automatycznie obniżone. Opłaca się dlatego zdobywać dobre linki, zamiast mnóstwo śmieciowych. Co to są linki wysokiej jakości? To linki znajdujące się na stronach o wysokiej reputacji. Reputacje w oczach Google zdobywamy pozyskując linki ze stron o wysokiej reputacji.
Tematyczność linków
Według Google tylko naturalne i tematyczne linki pozytywnie wpływają na pozycję strony. Dlaczego naturalność jest tak ważna? Przykładowo z forum o wędkarstwie użytkownicy nie będą linkować do stron o przewijaniu dzieci. Mimo, że panuje sporo mitów na temat tematyczności linków, warto zdobywac linki tematyką przynajmniej zbliżone do naszej strony. Naturalność jest coraz bardziej serio brana pod uwagę przez Google, dlatego można być pewnym, że w przyszłości weryfikacja naturalności będzie coraz bardziej skuteczna.
Ilość treści na stronie
Strona internetowa, która tylko jest, ale nie oferuje nic poza "byciem" nie jest przydatna. Bardzo ważna jest treść, którą poszukują w Internecie użytkownicy wyszukiwarek. Im więcej przydatnych treści oferuje strona, tym jest bardziej użyteczna dla Internauty. Do takiego wniosku dochodzą również algorytmy wyszukiwarek i strony bogate w treści są przez nie lepiej postrzegane. Warto również pokdreślić, że Google bierze pod uwagę fakt, czy strona jest aktualizowana i jak często.
Zagęszczenie słów kluczowych
Użytkownik wyszukiwarki poszukuje konkretnych informacji. Podczas ustalania rankingu algorytm sprawdza jak bardzo zapytanie użytkownika pasuje do treści strony. Dzieje się to niezwykle szybko. Program komputerowy porównuje treść wszystkich stron jakie posiada w swoim indeksie do zapytania użytkownika i wybiera tylko te które są conajmniej zbliżone. Następnie na podstawie wspomnianych kilkuset czynników ustala kolejność stron. Bardzo ważnym czynnikiem jest to jak dana strona jest zbliżona treścią do zapytania, dlatego istotne jest zagęszczenie słów kluczowych w treści strony. Google stawia na naturalność, więc nie można strony "zapchać" słowami kluczowymi. Jaki jest złoty środek? Piszmy na swojej stronie jak najwięcej, informujmy naszych klientów jakie usługi lub produkty oferujemy. Dobrym praktycznym rozwiązaniem jest założenie na swojej stronie działu z najczęściej zadawanymi pytaniami - internauci bardzo często w Google wpisują pytania, na które nie znają odpowiedzi. Prowadźmy firmowego bloga.
Tytuł strony - meta tag title
Meta tag title jest bardzo ważnym czynnikiem. W tytule należy umieszczać najważniejsze słowa kluczowa opisujące zawartość strony. Mówi się, że jego długość nie powinna przekraczać 70 znaków. Ważne jest, aby każda podstrona naszej witryny posiadała swój własny unikalny tytuł. Warto tutaj również wspomnieć o znaczniku h1, który odgrywa podobną rolę.
Struktura strony i linkowanie wewnętrzne
Poruszając się po serwisie użytkownik przechodzi ze strony do strony klikając na łącza. Warto więc linkować podstrony w odpowiedni sposób. W linkach umieszczajmy słowa kluczowe. Na jednej podstronie nie umieszczajmy zbyt wielu łączy. Jeżeli posiadamy duży serwis, warto podzielić go na kategorie. Istotne są też adresy podstron - warto stosować tzw. przyjazne adresy - czyli krótkie i najlepiej zawierające w sobie słowo kluczowe.
O blogu
Na blogu poruszane są takie tematy jak marketing internetowy, reklama w internecie, radiu i telewizji, optymalizacja stron, wyszukiwarki stron (Google, Bing), strony internetowe, portale społecznościowe.
Nasza oferta
Oferujemy skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych. Nasze działania poparte są pasją i doświadczeniem. Zaproponujemy frazy i doradzimy w kwestiach technicznych.
Ostatnie wpisy
Jak zapowiedź telefoniczna może pomóc firmie?
Filmy reklamowe w marketingu
Jak usunąć swoje nazwisko z Google?
Jak sprawdzić linki do mojej strony?
Jak dodać stronę do Google?
Reklama strony w Google
Strona internetowa widoczna w Google
Porady Google dla webmasterów
Różne wyniki wyszukiwania w Google
Łańcuszki na Facebooku - o co tu chodzi?
Mojej strony nie ma w Google
Anglojęzyczne strony w wynikach Google na polskie frazy
Jak założyć bloga?
Dlaczego strona spadła w Google?
Na jakich stronach nie umieszczać reklam AdSense
Aktualizacja algorytmu Google: Pingwin 2.0
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie - czy warto?
Czynniki decydujące o pozycji strony na liście wyników wyszukiwania
Naturalne linki i rola anchora w przyszłości
Cennik pozycjonowania, czyli jak wycenić pozycjonowanie
Własny sklep internetowy i jego pozycjonowanie
Głośny początek roku w Heyah