Blog

Filmy reklamowe w marketingu

Reklamy to cena jaką płacimy za tanie lub darmowe treści w telewizji, internecie i innych mediach. Co roku 10 miliardów unikalnych użytkowników sięga po treści filmowe w serwisie YouTube. Video marketing od kilku lat wzmacnia swoją pozycję i przybiera na znaczeniu. Reklamy video jak również filmy produktowe, prezentacje np. produktowe cieszą się dużą oglądalności i wyróżniają skutecznością. Grafika, zwłaszcza animacja dodaje atrakcyjności reklamom, co potwierdzają dane statystyczne Facebooka. Portale społecznościowe chętnie inwestują w rozwój video marketingu promując reklamy video. Możliwości techniczne w tym obszarze kryją wielki potencjał. Konsumenci podkreślają, iż reklamy video oddziałują na wiele zmysłów, przez co są lubiane i uchodzą za bardziej trafne, godne zaufania, wskazują na profesjonalizm i zaangażowanie w przeciwieństwie do ulotek, tekstu. Jako odbiorcy oczekujemy komfortu i bądź co bądź jesteśmy leniwi. Rzadko się komuś chce czytać długi tekst, za to obejrzeć film owszem.

Poprzez film reklamowy możemy w krótkim czasie ukazać o wiele więcej niż w pisemnym elaboracie. Poprzez użyte gesty, mowę ciała, uśmiech, tonacje głosu możemy wpływać na decyzje konsumenckie. Obraz zastępuje wyobraźnię podsuwają gotowe skojarzenia. Dobrze dobrana muzyka do filmu potrafi spotęgować działanie przekazu. Tutaj znajduje się przykładowa lista podkładów muzycznych wykorzystywanych w filmach: www.front-music.pl/film-kp2/ i wystarczy przesłuchać kilka z nich, a dowiadujemy się, że spektrum nastrojów jest bardzo szerokie. Od muzyki smutnej, doniosłej, pełnej zadumy, po wesołą i energetyczną, wzywającą do działania. Muzyka w filmie czy prezentacji spełnia funkcję niewiele mniejszą niż sam przekaz werbalny.

Współczesny świat nowoczesnych technologii to świat ekranu i obrazu elektronicznego, co za tym idzie odbiorcy preferują właśnie ten sposób przekazu i komunikacji. Z tego też powodu łatwiej jest widzowi, użytkownikowi skoncentrować uwagę na reklamie video niżeli na folderze drukowanym, czy nawet rozmowie z handlowcem. Internauci s bombardowani wszelkimi reklamami online, które opierają się na analizie zachowań użytkownika, dzięki czemu reklamy wyświetlane danemu użytkownikowi są bardziej dopasowane do jego aktualnych potrzeb i zainteresowań. To przesądza o skuteczności reklamy w sieci, w tym reklamy video. Z drugiej strony reklama video daje szerokie pole do popisu w obszarze sugestywności i manipulacji. Kolorując rzeczywistość dążymy do ideału z reklamy, odkrywamy popyt na określone dobra nie odróżniając kreacji od realnego świata. To spore zagrożenie, jednakże reklamodawcy i twórcy reklam eksploatują ten obszar coraz intensywniej widząc efektywność swych działań.

Autor: Piotr Baran (G+)
Wpis dodano 04-04-2017

Powrót do strony głównej bloga »