Blog

Porady Google dla webmasterów

Matt Cutts

W tym miejscu znajdują się praktyczne porady dla właścicieli stron www w formie pytań i odpowiedzi. Wpis ten powstał z założenia jako zbiór zagadnień związanych z tworzeniem stron i ich promocją w wyszukiwarce Google. Źródłem informacji są tylko oficjalne kanały Google jak Forum Google dla webmasterów i kanał Google dla webmasterów na YouTube, na którym Matt Cutts, pracownik firmy Google działu ds. jakości wyszukiwania, odpowiada webmasterom na pytania związane z seo.

Czy konkurencja może obniżyć pozycję Twojej strony internetowej?

Niestety jest taka możliwość. Od kiedy Google zaczęło karać strony internetowe za niską jakość linków przychodzących do strony, pojawiła się możliwość obniżenia pozycji strony w rankingu Google. Nieuczciwa konkurencja może zamieszczać linki do Twojej strony na stronach o niskiej reputacji i jakości np. za pomocą rotacyjnych systemów wymiany linków. Jeśli wzrost liczby linków o niskiej jakości będzie gwałtowny, może to spowodować spadek pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Co Google radzi w takiej sytuacji? Poleca skontaktować się z właścicielem strony, z której pochodzi link, który chcesz usunąć. Niestety, tym razem Google cynicznie daje radę, która w praktyce jest nic nie warta. Jeśli konkurent chce zaszkodzić Twojej stronie zwyczajnie nie usunie linka, który Ci szkodzi.
12.02.2014

Czy linki wychodzące osłabiają stronę?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jednak w większości przypadków witryna traci, jeśli zawiera dużo linków wychodzących (do innych witryn). Dzieje się tak, ponieważ algorytm Google rozdziela siłę linków na stronie równo po wszystkich linkach (wewnętrznych i wychodzących zewnętrznych). Jeśli witryna nie zawiera linków wychodzących zewnętrznych moc Page Rank rozdzielana jest tylko na podstrony serwisu. Z racji, że Google stawia na naturalność, linki wychodzące w małej ilości nie powinny szkodzić serwisowi. Z zaleceń Google wynika, że jeśli mamy wątpliwość co do reputacji linkowanej strony, powinno się nadać linkowi atrybut "nofollow". Podobnie powinno się robić, jeśli link jest reklamą.
11.09.2013

Czy linki nofollow mogą zaszkodzić stronie?

Linki z atrybutem nofollow nie szkodzą stronie. Oczywiście zawsze jest jakieś "ale", jednak nie wynika ono z natury linków nofollow. Linki nofollow nie zaszkodzą stronie www pod warunkiem, że nie będą to linki pozyskiwane na dużą skalę masowo i sztucznie w celu zwiększenia ruchu na stronie. Przykładowo jeśli właściciel strony będzie dodawał swoje linki wszędzie, gdzie to jest możliwe i zaśmiecał nimi fora internetowa, portale społecznościowe czy blogi, może zostać zgłoszony jako spamer. Bez znaczenia jest fakt, czy są to linki nofollow czy do follow.
10.09.2013

Autor: Piotr Baran (G+)
Wpis dodano 10-09-2013

Powrót do strony głównej bloga »