Blog

Na jakich stronach nie umieszczać reklam AdSense

Właściciele stron internetowych publikujący reklamy programu AdSense muszą przestrzegać kilku zasad. Regulamin Google AdSense określa przede wszystkim, czego wydawcy nie powinni robić.

  • Właściciele stron nie mogą przede wszystkim klikać w reklamy wyświetlane na ich witrynie. Kliknięcia w reklamy muszą wynikać z faktycznego zainteresowania treścią reklamy. Zabronione są więc wszelkie ręczne i automatyczne sposoby na generowanie kliknięć.
  • Strony nie mogą zachęcać odwiedzających do klikania w reklamy. Zabronione są wszelkie sposoby, w tym prośby typu "Pomóż nam", "Odwiedź te linki"
  • Reklama nie może być wstawiona w pływających okienkach (ruchomych boksach)
  • Formatowanie reklam nie może być wykonane w sposób naśladujący treść strony (np. menu) i na odwrót: treść strony nie może naśladować wyglądem reklam AdSense
  • Reklamy nie mogą być zestawione obok wprowadzających w błąd grafik, strzałek, itd.
  • Reklamy nie mogą być wyświetlane na stronach zawierających treści chronione prawem autorskim jeśli właściciel strony nie posiada do nich praw
  • Strona, na której publikowane są reklamy, nie może być spamem: nie może być stworzona tylko pod roboty wyszukiwarek, nie może być pozbawiona treści, nie może być sztucznie zagęszczona słowami kluczowymi, nie należy ukrywać na nich tekstu i linków.
  • Strona nie może uczestniczyć w programach zwiększania ruchu, w tym poprzez masową wysyłkę e-maili, czy programy sztucznie generujące ruch.
  • Kodu reklam nie można zmieniać
  • Reklamy nie mogą być wyświetlane w wyskakujących okienkach
  • Na jednej podstronie mogą być maksymalnie 3 jednostki reklamowe
  • Właściciele stron nie mogą umieszczać jednostek AdSense na stronach o tematyce pornograficznej, związanych z przemocą, dobrym smakiem lub nawołujące do nietolerancji rasowej

Odnośnie tego ostatniego punktu Google dzisiaj opublikował na blogu Inside AdSense film pomagający stwierdzić, jaka strona nie nadaje się do umieszczenia na niej reklam. Ogólna wskazówka mówi "jeśli nie masz ochoty pokazać zawartości swojej witryny na rodzinnym obiedzie ani oglądać jej przy swoim szefie, nie umieszczaj w niej kodu AdSense". Generalnie są to treści dla dorosłych - tekst, filmy, zdjęcia, animacje.

Jakie treści nie spełniają wytycznych Google?

  • Nagość i treści pornograficzne,
  • w tym ukryta nagość, przezroczyste ubrania, podtekst seksualny,
  • prowokujące pozy, zbliżenia na niektóre części ciała,
  • akcesoria dla dorosłych, fetysz,
  • język przeznaczony tylko dla dorosłych, wulgaryzmy.

Autor: Piotr Baran (G+)
Wpis dodano 24-05-2013

Powrót do strony głównej bloga »